I Glud har man oplevet en elev, der ikke ellers var ivrig lektielaver, deltage i et projekt mens han var syg hjemme.
- læs mere om erfaringerne i den kommende udgivelse.
I bogen i forlængelse af projektet Didaktik 2.0 beskrives i artiklen Google.docs-forløbet, hvordan elever og lærere aktiveres i kollaborative processer.
Vores afprøvning i Glud har vist to klare pædagogiske fordele: 1. Google Apps er netbaseret. I praksis har vi altid adgang til vores produktioner. Vi har ikke glemt det hjemme/på skolen, men kan altid arbejde videre med produktet uafhængig af sted, kun afhængig af netforbindelse.
2. Produkterne kan deles. Læreren har adgang til dokumenterne også inden de er færdige - løbende kommentarer. Læreren er uafhængig af sted. Vi skal ikke have filerne med hjem på USB-stik, sendt til os eller endnu værre udskrevet og transporteret. Eleverne kan dele med klassekammerater ved gruppearbejde/samarbejde. Ved sygdom ligger det ikke kun i kammeratens bibliotek, eller hjemme, nej vi har også adgang og kan arbejde videre.
Vores afprøvning i Glud har vist to klare pædagogiske fordele:
SvarSlet1. Google Apps er netbaseret. I praksis har vi altid adgang til vores produktioner. Vi har ikke glemt det hjemme/på skolen, men kan altid arbejde videre med produktet uafhængig af sted, kun afhængig af netforbindelse.
2. Produkterne kan deles. Læreren har adgang til dokumenterne også inden de er færdige - løbende kommentarer. Læreren er uafhængig af sted. Vi skal ikke have filerne med hjem på USB-stik, sendt til os eller endnu værre udskrevet og transporteret.
Eleverne kan dele med klassekammerater ved gruppearbejde/samarbejde. Ved sygdom ligger det ikke kun i kammeratens bibliotek, eller hjemme, nej vi har også adgang og kan arbejde videre.